ביזנס מנג’ר – הקמה ושיוך נכסים | המדריך

צילום מסך BUSINESS MANAGER

לפני כמה שבועות, עלה פוסט באחת הקבוצות בפייסבוק שבהן אני משתתף, שבו שאלה מנהלת הקבוצה האם חברה שעובדת עם מספר לקוחות אמורה לפתוח חשבון מפרסם וביזנס מנג’ר נפרד לאותו הלקוח או שניתן לנהל את כל הקמפיינים מחשבון המפרסם של סוכנות הקידום,
ואיך עושים שיוך נכסים, אם בכלל?
התשובות היו מגוונות והרבה מהמגיבים היו בדעה שזה בסדר גמור לנהל את המדיה מחשבון המפרסם של הסוכנות.
חלק גדול מהמגיבים בכלל לא חשבו לפתוח ללקוח חשבון מפרסם על שמו.

אז מה הדבר הנכון לעשות?

אם רוצים להיות הוגנים עם הלקוח, חייבים להקים לו נכסים בצורה הבאה:

  • פתיחת חשבון מפרסם על שם הלקוח ובבעלותו.
  • פתיחת ביזנס מנג’ר על שם הלקוח ובבעלותו.

למה?

למה לא להמשיך לעבוד על החשבון של הסוכנות ולפתוח ללקוח קמפיינים משם?
יש כמה סיבות. אלה הסיבות העיקריות למה כדאי לפתוח ללקוח נכסים דיגיטליים משלו:

  1. שקיפות: לקוח חייב לדעת כמה כסף בדיוק הוא משלם על המדיה בכל חודש. כשיש לו חשבון מפרסם משלו עם כרטיס אשראי משלו והסוכנות מקבלת הרשאה לניהול – הכל שקוף, גלוי וידוע.
  2. צבירת דאטה: תהליך קידום לוקח בדרך כלל בין כמה חודשים לפרויקט בודד ועד שנה פלוס לריטיינר. במהלך הזמן מתבצעות פעולות קידום ממומן באמצעות קמפיינים, שצוברות לא מעט דאטה של קהלי יעד, סטטיסטיקות קמפיינים וכדומה.
    אם חשבון המפרסם ממנו מתבצעות כל פעולות הקידום אינו בבעלות הלקוח, אז כשירצה לעזוב את הסוכנות, כל הדאטה הזה לא יישאר איתו.
    ולמי שאומר שהסוכנות עבדה בשביל הדאטה הזה, זאת התשובה: הלקוח משלם עבור העבודה הזאת שכר עבודה לסוכנות.
    הדאטה אמור להיות שייך ללקוח כי הוא שילם עליו פעמיים: גם עבור העבודה וגם שילם על המדיה לפייסבוק.

אז איך עושים את זה נכון? איך מבטיחים מראש את השקיפות הזאת ועושים את זה הכי מסודר?

שלב ראשון – פתיחת חשבון מפרסם על שם הלקוח

  1. היכנסו מפרופיל הפייסבוק הפרטי של הבעלים המיועד של חשבון המפרסם. אם אתם פותחים חשבון מפרסם ללקוח שלכם, היכנסו קודם לפייסבוק עם שם המשתמש והסיסמא לפרופיל הפייסבוק הפרטי שלו.
    אם אתם מקדמים לעצמכם ואין לכם חשבון מפרסם עדיין, היכנסו מפרופיל הפייסבוק האישי שלכם.
  2. בפס הכחול העליון שבדף הבית, לחצו על “צור/create” ואז על “מודעה/ad”.
  3. המערכת תכניס אתכם ליצירה של קמפיין. כרגע זה לא מה שאנחנו רוצים.
    לחצו על סמל שלושת הקווים (שנקרא גם אייקון ההמבורגר) בפינה העליונה ואז על “הגדרות” או ” הגדרות חשבון מודעות”.
  4. הגדירו אזור זמן (ישראל במידה והקידום הוא בישראל)  ומטבע (אם תרצו להיות מחויבים בשקלים).
  5. ב”מטרות פרסום” סמנו את האפשרות הנכונה ומלאו את כל פרטי הכתובת.
  6. למטה, לחצו על “שמור שינויים”.
  7. הקליקו על תפריט ההמבורגר בפינה העליונה.  היכנסו ל”חיובים”. הזינו שם כרטיס אשראי ואשרו.

טיפ חשוב: ההגדרות אזור זמן ומטבע הן הגדרות שיש להגדיר בהתחלה.
שינוי שלהם מאפס את הקמפיינים בחשבון ויוצר חשבון מודעות חדש לגמרי.

שלב שני – פתיחת ביזנס מנג’ר על שם הלקוח ובבעלותו:

תנאי בסיס ליצירת ביזנס מנג’ר:

  • קמפיינים רצים בחשבון המודעות הרלוונטי

הקמת ביזנס מנג’ר:

  1. כניסה לפייסבוק דרך פרטי הכניסה לפרופיל האישי של אותו לקוח.
  2. כניסה לכתובת:
    business.facebook.com
  3. צור חשבון חדש
    הזנת פרטים מלאים – כתובת, שם העסק (לבחור שם שונה משם הדף כדי לא להתבלבל, לדוגמא – להוסיף BM לשם), אימייל פעיל
  4. קבלת אישור במייל של הלקוח
  5. לחיצה על תפריט ההמבורגר בפינה העליונה ואז בתפריט המורחב על “הגדרות העסק”.
  6. הגדרות אנשים/שותפים (שותפים=ביזנס מנג’ר אחרים שמורשים לגשת לביזנס מנג’ר שאתם נמצאים בו):כניסה מפרופיל הפייסבוק האישי של הלקוח.
  7. ללחוץ בפס הכחול למעלה (בדף הבית) על המשולש שמורה למטה.
  8. בתפריט שנפתח, לבחור תחת business manager בשם שנתתם לביזנס מנג’ר בשלב ההקמה.
  9. לחיצה על הכפתור “הגדרות העסק” או על האייקון של גלגל שיניים למעלה בצד.
  10. נכנסתם למסך ההגדרות של הביזנס הרצוי. בדרך כלל מחולק לשלושה חלקים
  11. תחת משתמשים בצד ימין, לחיצה על אנשים תוביל לאפשרות הוספה של אנשים ספציפיים.
  12. תחת משתמשים בצד ימין, לחיצה על “שותפים” תוביל לאפשרות הוספה של ביזנס מנג’ר אחר (שלכם במקרה הזה) שמורשה על ידי הביזנס של הלקוח לנהל את הנכסים הדיגיטליים שלו.
  13. אנשים: לחצן הוסף – בחלון שנפתח לציין מייל פעיל של המשתמש הספציפי שלו אתם רוצים לתת גישה – גישת עובד/מנהל בהתאם לצרכים שלכם.
  14. שותפים: לחצן הוסף בחלק האמצעי של המסך – מתן גישה לשותף לנכסים שלך – בחלון שנפתח לציין מייל פעיל של הביזנס מנג’ר הספציפי שלו אתם רוצים לתת גישה (במקרה שלכם, זה הID של סוכנות הפרסום) – גישת מנהל.

שלב שלישי – שיוך נכסים דיגיטליים לביזנס של הלקוח:

לפני שמתחילים, חשוב לזכור: בפעם הראשונה שמשייכים  חשבון מודעות/פיקסל לביזנס מנג’ר כלשהו –
זה שיוך ברמה של בעלות. חתונה קתולית. לא ניתן להסיר אותו לאחר מכן.

אז ככה משייכים נכסים לביזנס מנג’ר:

  1. לחיצה על “חשבונות” ואז על דפים בתפריט הימני במסך הגדרות העסק (המסך מהשלב הקודם)
  2. לפתוח לשונית חדשה, להיכנס לדף העסקי של הלקוח ולהעתיק את הURL/ID של הדף של הלקוח.
  3. לחזור למסך הגדרות העסק של הלקוח
  4. בחלק האמצעי של המסך, ליד המילה דפים, יש כפתור כחול – הוסף. ללחוץ עליו
  5. מתוך שתי האפשרויות, לבחור הוספת דף אך ורק אם אתם עדיין בביזנס של הלקוח וזה הדף של הלקוח ורק אם זאת הפעם הראשונה שמשייכים אותו לביזנס כלשהו.
  6. אותו תהליך עם חשבון מודעות – לחיצה על חשבון מודעות בצד ימין, לחצן הוסף, הוסף חשבון מודעות.
  7. אותו תהליך עם אינסטגרם בתפריט

מתן הרשאות לביזנס של הסוכנות:

  1. עדיין באותו מסך הגדרות העסק מתוך פרופיל הלקוח בביזנס של הלקוח.
  2. חשבונות בתפריט ימני – דפים – בחירה בדף הרלוונטי – הוסף אנשים או בחירה באנשים שכבר מופיעים שם שהכנסנו בשלבים הקודמים.
  3. חשבונות בתפריט ימני – חשבונות – בחירה בחשבון המודעות הרלוונטי – הוסף שותפים או בחירה בשותף שכבר מופיעים שם שהכנסנו בשלבים הקודמים.

אפשרות נוספת למתן הרשאות:

  1. תחת “משתמשים” להיכנס ל”שותפים”.
  2. בחירה בשם הביזנס מנג’ר של הסוכנות שהוספנו בסעיף 14, למשל: פצפץ מדיה.
  3. במסך השמאלי, לחיצה על “שתף נכסים” תפתח חלון עם כל הנכסים המשויכים לביזנס שאתם נמצאים בו כרגע.
  4. תנו הרשאת מנהל לביזנס מנג’ר של הסוכנות בנכסים בהם תרצו לחלוק ניהול.

אם עקבתם אחרי כל התהליך והגדרתם נכון – עכשיו מוגדר ללקוח חשבון מפרסם וביזנס מנג’ר בבעלותו,
ומכאן הדברים יהיו מאוד פשוטים.
אהבתם את המדריך? שתפו אותו

שתפו:

אולי יעניין אותך:

קידום בדיגיטל

איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל

ניוזלטר שמאכיל אתכם בכפית

פעמיים בחודש – תוכן ממוקד ועדכני
הירשמו כאן

רוצה להתקדם לשלב הבא בעסק שלך?

לפרטים נוספים - מלא.י שם וטלפון ונחזור אליך

לוגו פצפץ מדיה