5 אלמנטים חשובים באתרי איקומרס

5 נקודות שיעזרו לכם.ן להעלות את הרכישות מחנות האון ליין שלכם
שקופית 5 אלמנטים חשובים באתרי איקומרס

התגובה הראשונה שלי כשהוספתי לעגלת הקניות היתה: תבדוק שוב.
לקוח שאנחנו עובדים איתו כבר קרוב לחצי שנה. יש לו שלוש חנויות גדולות והוא משלח לכל הארץ.

שירות מעולה, מוצרים מעולים, מחירים מצוינים ביחס למתחרים ותשתית קידום מצוינת.
סידרנו בתחילת הדרך את הפיקסלים במקום, והמערכת יורה כל איוונט ומדווחת על כל פיפס באתר,
גם אם הוא נעשה על ידי משתמשי IOS.

נדרשנו לתת דוח ללקוח, כמו כל סוף חודש,
ואני רואה טראפיק מעולה לאתר, של כמה אלפים, אבל ההוספות לעגלה מתוך אותן כניסות עומדות על כמה עשרות.אז כן – בדקתי שוב. הנתונים לא משקרים.

עכשיו מה?
הרי אופטימיזציה אנחנו עושים בשוטף, קריאייטיב, קהלים, שומרים על כל החוקים,
לא מקצרים עם ביטלי ודומיהם, לא נותנים טלפון בקריאייטיב,
ועובדה – יש ים כניסות לאתר.

אז ישבתי שוב על האתר ופתחתי אותו במובייל ובדסקטופ,
ואני רואה כמה דברים בסיסיים שאם היו מטופלים כשהתרענו על כך ללקוח,
היינו סופרים מכירות ולא רק הוספות לעגלה.

אז אם יש לכם אתר איקומרס או שאתם מתפעלים אחד כזה,
הכירו את האלמנטים החשובים ביותר בחנויות און ליין:

1. חיסכון בנדלן:

כשגולש נכנס ממובייל / דסקטופ והבאנר של המבצעים מכסה שלושת רבעי מסך,
זה כבר חסם. לחסוך כמה שיותר בנדלן ואם כבר רוצים להעביר מסר – כדאי להעביר אותו בצורה חכמה וממצה.

2. עוגנים:

הגולש לא צריך לחפש את כפתור הרכישה, כי אם הוא יחפש אותו יותר משניה – הוא יוותר.
צרו במסכים השונים עוגנים שמקדמים את הגולש לקראת השלב הבא בתהליך ההמרה
לדוגמא: לאחר ההוספה לעגלה, לחצתי על אייקון עגלת הקניות כדי להתקדם לרכישה.
אממה? בפופאפ שנפתח כתגובה, שבו מפורטים המוצרים המרכיבים את עגלת הקניות,
אין שום כפתור "לרכישה".

עכשיו הגולש מחפש את הכפתור הנכסף, מסתבך ומוותר. ואני מדבר על סכומים של כמה מאות שקלים לרכישה ובמקרים מסוימים גם יותר מזה. זה כסף שהיה יכול להיכנס ישירות כתשלום.
אגב, החוסר בעוגנים קיים גם בגרסת הדסקטופ וגם במובייל. לא חבל?

3. כמות שדות:

פה אנחנו מדברים כבר על גולשים שבחרו מה הם רוצים, הוסיפו לעגלה, לחצו על "לרכישה" (נניח שכן קיים כפתור כזה באתר), והגיעו לטופס שבו יש למלא את פרטי המשלוח.
כאן מה שצריך להנחות אותנו בתכנון הטופס הוא כמה שפחות שדות.

נכון שבלי כתובת למשלוח אי אפשר, אבל במקום להקדיש שדה נפרד לרחוב, שדה נפרד למספר בית ושדה נפרד לעיר – נקדיש שדה אחד לכתובת למשלוח.
במקום שדה אחד לשם פרטי ושדה אחד לשם משפחה, נקדיש שדה אחד "שם מלא".

החוק הלא כתוב שעובד בטפסי לידים עובד גם כאן:
יש מתאם שלילי בין כמות השדות בטופס לבין אחוזי ההמרה, כלומר – ככל שיהיו פחות שדות בטופס, אחוזי ההמרה (או הרכישה במקרה שלנו) יעלו משמעותית.
הקפידו תמיד לבדוק אפשרויות לצמצום כמות השדות – כמובן לא במחיר של פחות פרטים קריטיים להזמנה.

4. אפסלים:

חנות און ליין בלי אפסלים זה פשוט כסף על הרצפה.
הגולשים כבר עברו את שלב הקמפיין בפייסבוק או בגוגל, הקליקו לאתר, נכנסו לדף מוצר,
עוד רגע לוחצים על ההוספה לעגלה. מה שנשאר כדי להגדיל את הסיכויים לרכישה בסכום גבוה יותר, זה פשוט להציע מוצרים נלווים באותו דף.

הוספה של אפסלים תעזור לכם להגדיל את סכום הרכישה מכל גולש, וזה מצריך רק כמה שעות עבודה בודדות באופן חד פעמי שישתלמו לכם בטווח הארוך. וב"טווח הארוך" הכוונה לחודשים ושנים קדימה.

5. רספונסיביות:

אתר רספונסיבי יניב בוודאות יותר מכירות מאתר שבואו נגיד… לא מותאם במיוחד למובייל.
85% מהתנועה באינטרנט היא במובייל. גולשים שייכנסו מהמובייל לאתר לא מותאם, ינטשו את האתר, יגרמו לבאונס רייט בעייתי ובכך גם ישפיעו על המיקומים של האתר בגוגל.

לסיכום:

תעשו לעצמכם טובה – השקעתם כבר (לפחות) עשרות (אם לא מאות) אלפי שקלים בחודש בקמפיינים בכמה פלטפורמות, כולל תשלום על רכש מדיה.
אם האתר לא מאורגן ומסודר מבחינת כל הפרמטרים שמנינו כאן – כל התנועה לאתר לא שווה כלום, כי הגולשים ינטשו את האתר די מהר.
ההשקעה בפרמטרים שמנינו כאן היא קריטית. בדרך כלל, השינויים שצריך לערוך הם חד פעמיים ושווים לכם כסף בטווח הארוך.

רוצים סקירה של חנות האון ליין שלכם והצעת מחיר למקצה שיפורים? הקליקו כאן

שתפו:

אולי יעניין אותך:

קידום בדיגיטל

איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל

ניוזלטר שמאכיל אתכם בכפית

פעמיים בחודש – תוכן ממוקד ועדכני
הירשמו כאן

רוצה להתקדם לשלב הבא בעסק שלך?

לפרטים נוספים - מלא.י שם וטלפון ונחזור אליך

לוגו פצפץ מדיה