איך לבנות אתר אינטרנט

איך בונים אתר אינטרנט

מבוא

  • אתר אינטרנט הוא נוכחות מקוונת שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יכול לגשת אליה. זוהי דרך מצוינת לעסקים לפנות ללקוחות פוטנציאליים ולהציג את המוצרים, השירותים או המידע שלהם בפורמט נגיש בקלות. אתרי אינטרנט גם מאפשרים לאנשים ליצור תיקים אישיים, בלוגים וסוגים אחרים של תוכן הזמינים לצפייה עבור אחרים. קיום אתר אינטרנט נותן לך את הגמישות לעדכן אותו לפי הצורך, כך שלמבקרים שלך תהיה תמיד גישה למידע העדכני ביותר על העסק או הארגון שלך. בנוסף, קיום אתר אינטרנט עוזר להגביר את הנראות במנועי חיפוש כמו גוגל, מה שיכול להוביל יותר אנשים לגלות את מה שאתה מציע ולעזור להוביל תנועה אל האתר שלך. בסך הכל, יצירת אתר מועילה מכיוון שהיא מספקת פלטפורמה יעילה לתקשורת בינך לבין קהל היעד שלך.
  • מדריך זה נועד לעזור למתחילים ליצור אתר משלהם. במדריך זה תלמדו את היסודות של בניית אתר מתחילתו ועד סופו, כולל עקרונות עיצוב אתרים, שפות וכלים קידוד, אפשרויות אחסון ועוד. בסוף מדריך זה, אתה אמור להבין כיצד לבנות אתר לשימוש אישי או עסקי. בנוסף, נחקור כמה טיפים כדי לוודא שהאתר נראה נהדר בכל המכשירים והדפדפנים, כמו גם רעיונות לקידום האתר החדש באינטרנט.

שלב 1: בחירת דומיין  ואחסון

  • כאשר מתחילים לבנות אתר, בחירת הדומיין והאחסון המתאימים לאתר היא חיונית. דומיין הוא בעצם הכתובת של האתר שלך. חשוב לבחור בשם בלתי נשכח וקל לאיית בעת בחירת הדומיין, שכן זה יעזור להקל על אנשים למצוא את האתר באינטרנט.
    אחסון הוא המקום שבו כל הנתונים המשויכים לאתר (תמונות, דפים וכו') מאוחסנים וניתן לגשת אליהם בכל פעם שמישהו מבקר באתר; זה כמו לשכור שטח בשרת כדי שאנשים יוכלו לגשת לתוכן בכל פעם שהם רוצים לבקר בו. בעת בחירת  אחסון צריך לקחת בחשבון דברים כמו קיבולת אחסון ומגבלות רוחב פס – שניהם ישפיעו על כמה מהר מבקרים יכולים לגשת למידע מהאתר וכמה קבצי מדיה יתאפשר לאחסן בו בסך הכל.
  • בעת בחירת שירות אחסון לאתר, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. שירותים שונים מציעים רמות שונות של אבטחה, אמינות, שירות לקוחות ועלות. חשוב לקרוא ביקורות ממשתמשים אחרים ולשקול את היתרונות והחסרונות של כל שירות לפני קבלת החלטה .
  • לבחירת אחסון מומלץ על שרת משלכם הקליקו כאן

לדוגמה: אחסון משותף הוא בדרך כלל משתלם יותר מאשר אפשרויות אחרות, אך יכול להיות פחות מאובטח אם לא מנוהל כראוי; בעוד אירוח שרתים ייעודי מספק אבטחה טובה יותר במחיר גבוה יותר. בנוסף, ספקים מסוימים מציעים תכונות נוספות כגון ניתוח מתקדם או סריקת תוכנות זדוניות אשר עשויות להיות מועילות בהתאם לסוג האתר. כל ספק שייבחר צריך גם לספק תמיכת לקוחות טובה כדי שניתן יהיה לפתור כל בעיה במהירות.

  • בחירת שם הדומיין הנכון היא שלב חשוב בבניית אתר אינטרנט. שם הדומיין שלך צריך להיות קשור לעסק וקל לזכור כך שמבקרים יוכלו למצוא אותו בקלות. בעת בחירת דומיין, כדאי לשמור אותו קצר ופשוט כדי שאנשים לא יתקשו להקליד אותו או לזכור אותו. ייתכן שתרצו גם לשקול רכישת גרסאות מרובות של הדומיין כגון .com, .org או .net כדי למנוע מהמתחרים לקחת אותן ולהגביר את הנראות של דירוג מנועי החיפוש. בנוסף, יש לוודא שהדומיין הנבחר אינו מכיל סימנים מסחריים או מילים המוגנות בזכויות יוצרים כדי למנוע בעיות משפטיות בהמשך. לבסוף, כדאי לבדוק אם הדומיין הרצוי זמין על ידי שימוש באתר האינטרנט של ספק שירותי אירוח אתרים לפני ההרשמה אליו.

שלב 2: התקנת וורדפרס

  • (CMS) וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן המאפשרת ליצור ולהתאים אתרים בקלות. זוהי תוכנת קוד פתוח, כלומר היא חופשית לשימוש, לשנות ולהפיץ.
    וורדפרס מפעילה למעלה מ-35% מכל אתרי האינטרנט באינטרנט, מה שהופך אותה ל-CMS הפופולרי ביותר שקיים כיום. עם וורדפרס,  ניתן  ליצור כל דבר, החל מבלוגים אישיים קטנים ועד לאתרי עסק או מסחר אלקטרוני גדולים עם מאות דפים. התקנת וורדפרס היא פשוטה וישירה, ומאפשרת לכל אחד להקים במהירות אתר משלו ללא כל ידע טכני.
  • התקנת וורדפרס על האחסון היא תהליך פשוט. הצעד הראשון הוא להתחבר לחשבון האחסון ולאתר את מדור התוכנה, שאמור להיות בו אפשרות להתקנת וורדפרס. בחרו באפשרות זו ותועברו דרך השלבים הדרושים לרבות בחירת שם דומיין, הגדרת מסד נתונים, הזנת אישורי משתמש וכו'. לאחר השלמת השלבים הללו, תוכלו להיכנס לאתר הוורדפרס החדש שהותקן באמצעות שם המשתמש והסיסמה של מנהל המערכת. שסופקו במהלך ההתקנה. מכאן תוכלו להתחיל להתאים אישית את האתר על ידי הוספת ערכות נושא, תוספים ותוכן לפי הצורך.

שלב 3: התקנת אלמנטור

  • אלמנטור הוא תוסף לבניית דפים עבור וורדפרס. זה עוזר ליצור אתרים יפים ומקצועיים ללא כל ידע בקידוד. Elementor כולל ממשק אינטואיטיבי המאפשר למשתמשים להתאים אישית את האתר שלהם בקלות, כולל התאמה אישית של העיצוב של דפים, פוסטים, כותרות עליונות, כותרות תחתונות ועוד. עם הכלים והתכונות העוצמתיים שלו, קל ליצור תוכן מרתק במהירות ובקלות. יתר על כן, Elementor משתלב עם תוספים פופולריים רבים אחרים כמו WooCommerce כך שתוכלו להרחיב את הפונקציונליות של האתר עוד יותר.
  • לאחר התקנת וורדפרס באתר האינטרנט, השלב הבא הוא התקנת Elementor . כדי להתקין אותו, פשוט היכנסו ללוח הבקרה של וורדפרס שלך ונווטו אל תוספים > הוסף חדש בשורת התפריט השמאלית. חפש " Elementor " ולחץ על התקן עכשיו ולאחר מכן על הפעל כשתתבקשו. לאחר ההפעלה, אפשר להתחיל להשתמש ב- Elementor מיד!

שלב 4: יצירת אתר אינטרנט

  • יצירת דפים ומדורים עבור האתר היא חלק מכריע מתהליך העיצוב. תוכלו להשתמש בכלים שונים כדי ליצור תוכן כגון HTML, CSS ו-JavaScript. לכל אחד מהכלים הללו יש יתרונות וחסרונות משלו, שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם מחליטים על פלטפורמה לאתר שלכם. בעת יצירת עמודים או קטעים בודדים, יש לזכור מספר אלמנטים חשובים כגון סרגלי ניווט, פריסות עמודים, תמונות רקע/ צבעים וכו'. ברגע שיש לכם מושג איך האתר ייראה, הגיע הזמן להתחיל לפתח את הדף בפועל. תוֹכֶן. מומלץ להתמקד בכתיבת טקסט תמציתי אך אינפורמטיבי שישמש בסיס לכל תוכן חזותי או מולטימדיה נוסף שתכלול בדפי האינטרנט שלך. בנוסף, חשוב לוודא שכל הקישורים באתר מעודכנים כך שמבקרים לא יישלחו למבוי סתום בזמן ניווט בדפים שלך.
  • לאחר שיצרתם אתר, השלב הבא הוא הוספת תוכן. תוכן יכול לכלול טקסט, תמונות, קובצי אודיו ווידאו קליפים. לפני הוספת תוכן לאתר שלך, חשוב לשקול את מטרת האתר וכיצד נרצה שהמבקרים יתקשרו איתו. ברגע שיש לנו מושג איזה סוג של תוכן יעבוד הכי טוב עבור האתר, אפשר להתחיל ליצור דפים או פוסטים המכילים את החומר הזה. אפשר גם לבחור להשתמש במערכת ניהול תוכן (CMS) כמו וורדפרס שבה ניצור תבניות המאפשרות למשתמשים להוסיף בקלות תוכן ללא צורך בידע HTML. בנוסף, בעת בניית מבנה האתר נוודא שכל הקישורים פועלים כראוי כדי שמשתמשים יוכלו לנווט בין חלקים בקלות.
  • שימוש בספריית תבניות ליצירת אתר אינטרנט הוא דרך קלה ויעילה להתחיל. זה יספק לנו עיצובים, ערכות נושא ופריסות מוכנות מראש שניתן להתאים אישית לצרכים הספציפיים שלנו. כדי להשתמש בספריית התבניות, נבחר תחילה את סוג האתר שברצונך ליצור מתוך האפשרויות הזמינות. לאחר מכן נבחר מתוך אחת מהתבניות המקצועיות המסופקות על ידי הפלטפורמה שבחרנו או נבנה משלנו באמצעות קידוד HTML/CSS. 
  • לאחר שיצרנו את המבנה הבסיסי של האתר, הגיע הזמן להתאים אישית ולעצב את הדפים הבודדים. אפשר לעשות זאת על ידי שינוי צבעים, גופנים, תמונות, פריסות ואלמנטים אחרים כדי ליצור מראה ייחודי לכל עמוד. בנוסף, נוודא שכל הדפים ידידותיים לנייד כך שהם מוצגים כראוי בכל מכשיר. לבסוף, נשתמש בכלי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס או פיקסל של פייסבוק / טיקטוק / לינקדאין למשל, כדי למדוד את אופן האינטראקציה של המבקרים עם האתר ולבצע התאמות לפי הצורך. עם השלבים האלה, יהיה לכם אתר מעוצב בהתאמה אישית שבולט מעל כל השאר!

שלב 5: פרסום האתר שלך

  • כעת לאחר שיצרנו את אתר האינטרנט בסביבת הפיתוח, הגיע הזמן לבדוק אותו ולראות שהכל עובד, הקישורים מובילים לאן שהם צריכים להוביל, והכל נראה טוב גם במובייל. זכרו: כמעט 90% מהתנועה לאתרי אינטרנט כיום היא ממובייל.
  • לאחר שתכננו ופיתחנו את האתר שלך, השלב הבא הוא לחבר אותו לשם דומיין כדי שאנשים יוכלו למצוא אותו באינטרנט. לשם כך, יש לרכוש שם דומיין מרשם דומיינים מורשה. לאחר רכישת שם הדומיין שלך, פשוט הפנה את רשומות ה-DNS לכתובת ה-IP של ספק שירותי אירוח האינטרנט שלך, שם מאוחסנים קבצי האתר שלך. ברגע שזה נעשה, מבקרים אמורים להיות מסוגלים לגשת לאתר שלך בכתובת האתר החדשה שלו!
  • לאחר סיום פיתוח האתר, הגיע הזמן להפוך אותו לציבורי. כדי לעשות זאת, תזדקק לתוכנית אירוח מספק אירוח אתרים. לרוב, זה נעשה באמצעות שימוש בתוכניות אירוח משותפות או שרתים ייעודיים. תוכניות אירוח משותפות הן בדרך כלל זולות יותר, אך מספקות פחות משאבים מאשר שרת ייעודי וייתכן שאינן מתאימות לאתרים גדולים יותר עם תעבורה כבדה. שרתים ייעודיים מציעים גמישות רבה יותר כמו גם שליטה רבה יותר על הדומיין וסביבת האירוח שלך, אולם הם מגיעים בעלות גבוהה יותר בהשוואה לתוכניות משותפות.

לאחר שבחרתם את התוכנית המתאימה לצרכי האתר שלכם, תוכלו לרכוש את השירות ממארח האינטרנט ולהגדיר את כל תוכן האתר שלכם בשרתים שלו. לאחר השלמת זה, פשוט כוון את שם הדומיין שלך לשרתים האלה, כך שכשמישהו מקליד את כתובת האתר הוא יופנה למקום שבו כל התוכן שלך מתארח. מזל טוב! האתר שלך פעיל כעת ונגיש באופן מקוון באופן ציבורי.

סיכום

  • בפוסט זה בבלוג חקרנו את השלבים הדרושים לבניית אתר מההתחלה ועד הסוף. זה כולל חקר הנושא ומציאת שמות דומיין, הגדרת אירוח, בחירת מערכת ניהול תוכן כגון WordPress עיצוב פריסת האתר שלך והוספת תוכן, אופטימיזציה שלו לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), בדיקתו על פני מספר דפדפנים ומכשירים. , פרסום האתר באינטרנט ומעקב אחר ניתוח נתונים. דנו מדוע כל שלב חשוב על מנת להבטיח שהאתר יצליח גם עכשיו וגם בעתיד. על ידי ביצוע שלבים אלה תוכלו ליצור אתר אינטרנט יעיל העונה על כל הצרכים שלכם.
  • בסך הכל, ישנם מספר שלבים המעורבים בבניית אתר אינטרנט. ראשית, יש לבחור ולרשום שם דומיין. לאחר מכן, בחר שירותי אירוח וצור איתם חשבון. ברגע שזה נעשה, נשתמש במערכת ניהול תוכן (CMS) כמו וורדפרס כדי לעצב את הפריסה של האתר. לאחר השלמת זה, הגיע הזמן להוסיף תוכן כגון טקסט, תמונות וסרטונים לדפים שלך. לבסוף, בדוק את הפונקציונליות של האתר שלך לפני השקתו בפומבי כדי שתוכל לוודא שהכל עובד כמו שצריך. ביצוע השלבים הפשוטים האלה אמור לעזור לך להתחיל ביצירת אתר משלך!

שתפו:

אולי יעניין אותך:

קידום בדיגיטל

איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל

ניוזלטר שמאכיל אתכם בכפית

פעמיים בחודש – תוכן ממוקד ועדכני
הירשמו כאן

רוצה להתקדם לשלב הבא בעסק שלך?

לפרטים נוספים - מלא.י שם וטלפון ונחזור אליך

לוגו פצפץ מדיה