איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,
אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל שחשוב שעסקים ומנהלי שיווק יקראו את הטקסט הזה.)


לפני הכל – דעה לא פופולרית:

אני מבין את חוסר האונים ואת הרצון פשוט לדחות הכל לאחר המשבר.
אני חושב שמה שקרה לנו הוא דבר שאי אפשר לתאר במילים.
אבל מיד לאחר הלחימה, נתמודד עם משבר כלכלי עצום בהיקפו, שיגרום למשבר הכלכלי שהיה כאן בשנות השמונים + המשבר של 2008 להיראות כמו סרט מצויר לידו.

אין לנו את הלוקסוס להישבר. חייבים להמשיך להניע את העסק, כל אחד במה שהוא יכול.
זה אומר לקבל תשלום ולשלם לספקים כדי שהכלכלה תנוע וכדי שנגיע ליום שאחרי בעמדה יותר טובה,
או לפחות – הרבה פחות גרועה.

בעולם השיווק המתפתח ללא הרף, עסקים, תאגידים, מותגים ועמותות חייבים להסתגל כל הזמן לדינמיקה ולאתגרים המשתנים. בעתות משבר, שליטה באסטרטגיות שיווק יעילות היא בעלת חשיבות עליונה מכיוון שהיא יכולה להפוך או לשבור עסק. במאמר זה, נדבר על ניווט שיווקי בתקופות סוערות. נתמקד בעיקר באסטרטגיות שניתן ליישם על עסקים, תאגידים, מותגים ועמותות, עם דגש מיוחד על ניהול מערך השיווק והפרסום בזמן משבר או מלחמה.

פרק 1: הבנת המשבר

1.1. הערכת משברים

הצעד הראשון בניווט במשבר הוא להבין אותו לעומק. נתח את אופי המשבר, השפעתו על התעשייה שלך והאתגרים שהוא מציב בפני העסק או המותג שלך. חשוב לנטרל את הגורם האמוציונאלי, לדבר תכלס בספרים ולהעלות אותם על הכתב.
זה ייתן תמונה ברורה של איפה אנחנו נמצאים עכשיו.

1.2. תפיסת הקהל

קבע כיצד הקהל שלך תופס את המשבר. הקשיבו לדאגות ולפחדים שלהם, והשתמשו במידע זה כדי להנחות את המסרים והאסטרטגיה שלכם.

פרק 2: תקשורת משברים ויחסי ציבור

2.1. תקשורת שקופה

בזמן משבר, שקיפות היא המפתח. תקשר בפתיחות ובכנות עם הקהל שלך. התייחסו לדאגותיהם ולשאלותיהם בבהירות ובחמלה.

2.2. תוכנית המענה למשבר

פתח תוכנית תגובה מחושבת היטב למשבר המתארת כיצד הארגון שלך יגיב לתרחישים שונים. תוכנית זו צריכה לכלול מסרים מרכזיים, תחומי אחריות וערוצי תקשורת.

2.3. מאמצי יחסי ציבור

מנף יחסי ציבור כדי לנהל את תדמית המותג שלך בזמן משבר. צור קשר עם כלי תקשורת, בלוגרים ומשפיעים כדי לעזור לעצב את התפיסה הציבורית.

סעיף 3: אסטרטגיות שיווק

3.1. שיווק תוכן

במהלך משבר, אסטרטגיית התוכן שלך צריכה להשתנות כדי להתמודד עם האתגרים הנוכחיים. בנו תוכן רלוונטי ובעל ערך לקהל שלכם. זה יכול להיות פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה וצורות אחרות של תוכן.

3.2. מעורבות במדיה חברתית

מדיה חברתית היא כלי תקשורת חיוני בזמן משבר. צור אינטראקציה עם הקהל שלך, ספק עדכונים והגב לתגובות ולהודעות במהירות.

3.3. מסעות פרסום מותאמים

שנה את מסעות הפרסום שלך כך שישקפו את המצב הנוכחי. ודאו שהמסרים שלכם רגישים למשבר ועוברים באופן רוחבי בקרב הקהל שלכם. זה בסדר לפרסם בזמן מלחמה, רק חשוב לוודא שהמסרים מתכתבים עם המצב באופן מלא.
עצרו מודעות עם קריאייטיב מלפני המלחמה. הן לא רלוונטיות, ברוב המקרים. קמפיינים ברשתות חברתיות אמורים להיות מותאמים למצב. יש לקחת זאת בחשבון כשניגשים לעבוד עליהם מחדש.

טיפ של אלופים: בזמן משבר או מלחמה, מפרסמים נוטים להוריד תקציבי פרסום בקידום ממומן או לא לפרסם כלל.
מעבר לעובדה שזו טעות מבחינתם, זה גם מוריד את הביקוש וכפועל יוצא את המחיר פר תוצאה, כלומר: 
כל תוצאה שבתקופה רגילה היתה עולה לכם X, תעלה לכם הרבה פחות. משמעותית הרבה פחות.
אז אל תפסיקו את הקמפיינים שלכם.

פרק 4: הסתגלות וחדשנות

4.1. גמישות

הישאר זריז וגמיש והיה מוכן להתאים את אסטרטגיות השיווק שלך עם התפתחות המשבר. עקוב אחר שינויים בהתנהגות הצרכנים ובצע את ההתאמות הדרושות. זה יכול להיות גמישות במערך המשלוחים, סמלים ומושגים שהפכו להיות פופולאריים.
לדוגמא: אם אתם מותג תכשיטים ויש מלחמה בישראל, עצבו תליון מיוחד עם דגל או עם מפת ישראל.

4.2. פתרונות חדשניים

בעתות משבר, חשבו מחוץ לקופסה. כן, זאת קלישאה מעייפת, אבל בזמן מלחמה זה דרוש. גלה פתרונות חדשניים שיכולים לעזור לעסק או למותג שלך לנווט בין האתגרים בצורה יעילה יותר. חשבו מה נכון עכשיו לעשות שלא עשיתם בעבר – ושעונה על צורך ספציפי שאתם יכולים לספק. הציעו את המענה לצורך הזה לסגמנטים המתאימים.

פרק 5: מדידת הצלחה ולמידה מהמשבר

5.1. מדדי ביצועי מפתח

זהה מדדי ביצועי מפתח (KPI) הרלוונטיים לעסק או למותג שלך במהלך המשבר. מדוד ונתח באופן קבוע מחווני KPI אלה כדי להעריך את היעילות של אסטרטגיות השיווק שלך.

5.2. הערכה לאחר המשבר

לאחר חלוף המשבר, יש לבצע הערכה יסודית לאחר המשבר. לבחון מה עבד, מה לא ומה ניתן לשפר לעתיד. השתמש בתובנות אלה כדי להתכונן טוב יותר לכל משבר עתידי.

פרק 6: תפקיד השיווק הדיגיטלי בניהול משברים

6.1. פעילות דיגיטלית

אי אפשר להפריז בתפקידו של השיווק הדיגיטלי בניהול משברים. מנפו את הנוכחות המקוונת שלכם כדי להתחבר לקהל שלכם. השתמש בשיווק בדואר אלקטרוני, מדיה חברתית ופרסום דיגיטלי כדי להפיץ מידע חשוב ולשמור על קווי תקשורת פתוחים.
אתם לא עובדים בוואקום. בנו דפי נחיתה עם קריאייטיב מותאם למצב הנוכחי.

6.2. קידום אתרים וניהול משברים

בעוד שהמוקד של מאמר זה אינו מתמקד בעיקר ב- SEO, ראוי לציין כי אופטימיזציה למנועי חיפוש ממלאת תפקיד חיוני בהבטחת התוכן הקשור למשבר שלך ניתן לגילוי על ידי הקהל שלך. על ידי אופטימיזציה של התוכן שלך עבור מילות מפתח רלוונטיות הקשורות למשבר ולתעשייה שלך, אתה יכול להגדיל את הנראות של המסרים שלך בזמנים מאתגרים.

פרק 7: הסתגלות למציאות השוק הישראלי

7.1. רגישות תרבותית

כשמנווטים במשבר בשוק הישראלי, חשוב להיות רגישים תרבותית. הבינו את הניואנסים התרבותיים, הערכים והציפיות של הקהל הישראלי שלכם כדי להתאים את המסרים שלכם בצורה יעילה.

7.2. שיקולי שפה

ודא שהמסרים שלך הם בעברית כדי להתחבר לקהל הישראלי שלך. כדאי להשתמש בטון וסגנון שונה לכל סגמנט. יש לדבר ב”שפה” של כל תת קהל, כדי למשוך את תשומת הלב ולייצר הזדהות עם המותג.

פרק 8: בניית חוסן

8.1. ללמוד ממשברי העבר

כדי לבנות חוסן באסטרטגיה השיווקית והעסקית הכוללת שלך, הסתכל על משברי העבר כלקחים בעלי ערך. הערך כיצד הגבת לאתגרים קודמים ויישם תובנות אלה במצב הנוכחי.

8.2. גיוון ערוצי שיווק

גוון את ערוצי השיווק שלך כדי להפחית את ההסתמכות על כל מדיום יחיד. זה יספק רשת ביטחון למקרה שערוץ אחד יהפוך לפחות יעיל בזמן משבר.

סעיף 9: תמיכה ושיתוף פעולה

9.1. שתף פעולה עם אחרים

שקול לשתף פעולה עם עסקים, ארגונים או סוכנויות ממשלתיות אחרים כדי לאחד משאבים וידע כדי לנווט במשבר בצורה יעילה יותר. מאמצים קולקטיביים יכולים להוביל לתוצאות טובות יותר.

9.2. תמיכה בקהילה

הראה תמיכה בקהילה המקומית שלך על ידי השתתפות בפעילויות צדקה או יוזמות המספקות סיוע במהלך המשבר. הפגנת אחריות חברתית יכולה לשפר את המוניטין של המותג שלך.

מסקנה

משברים הם בלתי נמנעים. עם זאת, האופן שבו עסקים, תאגידים, מותגים ועמותות מגיבים לאתגרים אלה יכול לעשות את כל ההבדל. על ידי הבנת המשבר, תקשורת שקופה והתאמת אסטרטגיות שיווק למצב הנוכחי, תוכלו לנווט בזמנים מאתגרים בהצלחה. תפקידם של שיקולי שיווק דיגיטלי ותרבות בשוק הישראלי מדגיש עוד יותר את הצורך בגישה אסטרטגית ורגישה.

לבנות חוסן ולהתכונן למשברים עתידיים, ללמוד מהעבר, לגוון את ערוצי השיווק ולשתף פעולה עם אחרים. זכור כי ניהול משברים יעיל יכול לא רק לעזור לך לנווט בהווה, אלא גם להניח את היסודות לעסק או מותג חזק יותר וניתן להתאמה בעתיד.

שתפו:

אולי יעניין אותך:

קידום בדיגיטל

איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל

ניוזלטר שמאכיל אתכם בכפית

פעמיים בחודש – תוכן ממוקד ועדכני
הירשמו כאן

רוצה להתקדם לשלב הבא בעסק שלך?

לפרטים נוספים - מלא.י שם וטלפון ונחזור אליך

לוגו פצפץ מדיה