7 דגשים ודרכים לקידום עמותות בדיגיטל

שקופית 7 טיפים לקידום עמותות ועסקים חברתיים

במשך 5 השנים האחרונות עבדנו עם עמותות ועסקים חברתיים בכל ההיבטים:
קמפיינים ממומנים, הדסטארטים וניהול פעילות סושיאל כוללת, ועם הזמן עלו כמה תובנות שיעזרו מאוד לכל מי שעוסק.ת בקידום עמותה או עסק חברתי ויחסכו לכם.ן לא מעט טעויות, זמן , משאבים ובעיקר תסכול.

אז בואו נדבר על 7 דגשים לקידום עמותות בדיגיטל, ונתחיל כמובן ממנוע הצמיחה העיקרי:

  1. פעילות קידום ממומן – רק לקראת גיוסי תרומות ומשאבים?

טעות.
גם אם יש לנו דאטה בייס עצום בגודלו, אנחנו עדיין חייבים לנהל מערך קידום ממומן בנפח כזה או אחר, אפילו בעצימות נמוכה של awareness ושמירה על אינטראקציה מול ה"לקוחות" של העמותה.
עסק חברתי או עמותה, כמו כל מותג, חייב לשמור על מערכת יחסים רציפה בסקייל גבוה עם תומכי העמותה, ואת זה אפשר לעשות עם קידום ממומן, קמפיינים ברשתות חברתיות והפניה לבלוג.

ללא הבנייה של מערך כזה, כשנגיע למאני טיים כמו חודש של גיוס תרומות או גיוס המונים, הקהל יהיה "קהל קר", שלא רואה את העמותה ותכניה בשוטף, ויהיה לו הרבה פחות קל להתחבר לעמותה ולעשייה שלה ולתרום למטרה אליה אנחנו מכוונים בקמפיין הגיוס. וזה יכול לעלות לנו בהרבה משאבים וזמן ולייקר משמעותית את עלות רכש המדיה פר תרומה.

בנוסף, פעילות של קמפיינים ממומנים מאפשרת לנו לגייס תרומות ומשאבים באופן קבוע ורציף תוך כדי תנועה, לאורך כל השנה, ולא לחכות לחודש מסוים כדי לעשות זאת. נקודה נוספת –  בדרך הזו לא נגיע לחודש הגיוס "עם הלשון בחוץ", כדי לפצות על החוסר בגיוס התרומות לכל אורך השנה.

יותר מזה, קידום ברשתות חברתיות באופן אורגני חושף אותנו רק לקהל העוקבים שלנו שמכיר אותנו. ללא קידום ממומן אנחנו מפספסים קהל חדש שעונה על הפרמטרים שלנו מכל הבחינות, מזדהה עם האג'נדה שלנו אבל לא נחשף לתכנים שלנו באופן עקבי כי הוא לא עוקב אחרינו באופן קבוע.

פרט חשוב: קידום אורגני ברשתות חברתיות חושף אותנו רק ל2% – 4% מקהל העוקבים שלנו.
מה עם כל השאר?

  1. מערך תוכן

במקביל לפעילות הקידום הממומן, אלמנט חשוב מאין כמוהו הוא לנהל פעילות של תוכן עם ערך מוסף לגולשים ולקהל העוקבים של העמותה. איך זה יכול לבוא לידי ביטוי?

  • פוסטים חודשיים וקבועים בבלוג בנושאים מעולם התוכן של העמותה.
  • תוכן שבועי בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות של העמותה, מספר פעמים בשבוע.
  • ניוזלטר חודשי עם הפניות לבלוג, נתונים ויצירת הזדהות רציפה עם מטרות העמותה.

כל אלה בשילוב אלמנט הקידום הממומן יצליחו לתקשר את מטרות העמותה ולייצר הזדהות רציפה ועקבית עם האג'נדה שלה ו"להשאיר את הגולשים על אש קטנה" כהכנה לקמפיין הגיוס התקופתי של העמותה.

  1. ניהול ותחזוק האתר

אתר אינטרנט הוא תעודת הזהות של העמותה או העסק החברתי.
האתר הוא מטבעו קצת פחות דינאמי והרבה יותר סטטי מרשת חברתית, אבל יש לתחזק אותו הן ברמה הטכנית והן ברמה התוכנית, וזה אומר כמה דברים:

  • עדכוני אבטחה שוטפים, עדכון גרסאות של תוספים וקבצי התבנית
  • שיפור ושדרוג שוטף של מערכות הניטור והדיווח – קודי מעקב וגוגל אנליטיקס, כולל הטמעת איוונטים.
  • הוספת באנרים ותוכן רלוונטי ועדכני לאתר במקומות אסטרטגיים, כדי להעלות מודעות ולכוון את קהל היעד לפעילויות חדשות המגלמות את מטרות העמותה.
  • שיפור מהירות הטעינה באופן רציף כדי לשמור על חוויית משתמש מעולה ובאופן עקיף גם לשמור על הדירוג של האתר באופן אורגני בגוגל.

בהקשר הזה אין דבר כזה יותר מדי תפעול אינטנסיבי מדי. כל שדרוג ושיפור יכול לתרום בשתי זירות: קידום אורגני של האתר בגוגל ונראות טובה יותר בעיני הגולשים והגולשות באתר.

  1. וובינרים:

דרך מעולה לתחזק דיאלוג עם הלקוחות ומעגל התמיכה שלנו, וגם להגדיל אותו.
מה לעשות בוובינר ועל מה לדבר?
על עולם המושגים של העמותה, על דרכים לשפר את חייהם של האנשים להם העמותה מסייעת.
אפשר להביא א.נשים שיוכלו לשפוך אור על השינוי שהעמותה חוללה בחייהם.ן, עסקים ומוסדות שהעמותה עזרה להם להשיג מטרות חברתיות ואפילו א.נשים ממשרדי ממשלה שהעמותה עובדת איתם בשיתוף פעולה, לדוגמא: עמותה לשיפור המודעות לאיכות הסביבה תביא איש העוסק בפסולת סביבתית כדי להעביר מידע על מה אפשר לעשות כדי להפחית את הזיהום.

  1. כנסים און ליין:

כלי עוצמתי שיכול לשרת את העמותה ומטרותיה בכמה רמות:

  • הגדלת בסיס הנתונים של קהלים לשימוש עתידי בקמפיינים הממומנים ובניוזלטר;
  • הגדלת המודעות לצוות העמותה ולפועלה;
  • יצירה של תחושת שייכות וקהילה לקהלים השונים הרלוונטיים לעמותה.

מה ההבדל בין וובינר לכנס?
כנס הוא גדול יותר, משמעותי יותר ועם הרבה יותר תכנים ויותר דוברים.ות.
לכנס חשוב להביא דוברים.ות מחוץ לעמותה בנושאים מגוונים יותר שנוגעים כל אחת ואחד מהם בהיבטים אחרים של העמותה, כאשר וובינר מכוון יותר לנושא אחד ספציפי העומד על הפרק.

הדומה בין שני האירועים הוא שאת שניהם יש לקדם באופן רוחבי בכל הפלטפורמות והנכסים הדיגיטליים הזמינים לרשות העמותה, כל פלטפורמה עם התוכן המתאים לה ובסגנון המתאים.

  1. הקמה וניהול קהילה:

קבוצות בפייסבוק ובלינקדאין הן מנוע יעיל מאוד להגדלת המודעות של מותגים.
הסיפור עם עמותות לא שונה בהרבה. רצוי להקים קהילה בפייסבוק המשויכת לעמוד העסקי של העמותה ולהזמין לשם א.נשים מתוך הנכסים הדיגיטליים האחרים הפעילים של העמותה (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכדומה) ולדאוג לייצר שיח סביב עולם התוכן של העמותה.

למרכז הישראלי לכלבי נחייה יש קבוצת פייסבוק המוקדשת למשפחות האומנה המגדלות את גורי האומנה של המרכז. בקבוצה ניתן לשאול שאלות, להעלות תמונות של הגורים בכל מיני סיטואציות ולהתייעץ.

כשעבדנו עם המרכז, השתמשנו בתמונות שהעלו משפחות האומנה גם בנכסים הדיגיטליים האחרים של המרכז, מה שאיפשר לנו להיות יותר ורסטיליים מבחינת איכות התמונות, וברובד אחר – כל תמונה של גור אומנה עלתה בצירוף תיוג של פרופיל האינסטגרם של אותה משפחת אומנה ובכך העלינו גם את החשיפה לפוסט בפרופיל של המרכז.

  1. עבודה עם משפיענים:

אחת הדרכים שאם מבצעים אותה נכון, מביאה המון חשיפה של קהל יעד רלוונטי,
אבל חשוב לבדוק לפני כן פרמטרים מרכזיים כמו כמות העוקבים האמיתיים של מי שתעבדו איתו או איתה, מדדי המעורבות, החשיפה וכמובן – המחיר.
לא מן הנמנע שיהיה כדאי יותר להצריח את הסכום הזה לקידום ממומן, ולכן לפני שעובדים עם משפיענים יש להסתכל על כל התמונה ולהיות בטוחים שזה אכן קהל היעד הרלוונטי לעמותה ולמטרותיה.

לסיכום:
השורה התחתונה היא לשמור על פעילות יציבה ועקבית בכל הרבדים ובכך להגדיל משמעותית את החשיפה לעמותה ולמטרותיה. בטווח הרחוק זה חוסך לא מעט בעלויות ברגע שניגשים לקמפיין "הארד סייל" כמו תרומות, גיוס המונים וכדומה. עד כאן – 7 דגשים לקידום עמותות בדיגיטל.

בא לכם.ן לעבוד איתנו?
השאירו פרטים בתחתית הדף ונחזור בהקדם

עמותות ועסקים חברתיים שעבדו אתנו

שתפו:

אולי יעניין אותך:

קידום בדיגיטל

איך לפרסם בזמן מלחמה

(מאמר זה נכתב לאחר חודש פחות יומיים מה07/10/2023. אולי זה יהיה קצת מדי ומאוחר מדי, ואולי דווקא מוקדם מדי,אבל אני חושב כבעלים של סוכנות דיגיטל

ניוזלטר שמאכיל אתכם בכפית

פעמיים בחודש – תוכן ממוקד ועדכני
הירשמו כאן

רוצה להתקדם לשלב הבא בעסק שלך?

לפרטים נוספים - מלא.י שם וטלפון ונחזור אליך

לוגו פצפץ מדיה