השנתיים האחרונות התאפיינו בשינויים לא מעטים בפלטפורמת פייסבוק, כמו תמיד.
אחת המגמות המשמעותיות ביותר במערכת הפרסום היא תופעה של חסימת חשבונות פרסום על ימין ועל שמאל, מה שמתסכל לא מעט מפרסמים. אבל החדשות הטובות הן שאפשר להקטין משמעותית את הסיכויים למצב של חסימת חשבון פייסבוק ולדאוג לכך שהקמפיינים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם יעבדו כמו שצריך, חלק וללא תקלות מיותרות.
בפוסט הזה נדבר על 5 דרכים למניעת חסימה בפייסבוק וגם על מה עושים כשהחשבון נחסם:
להקפיד על מדיניות הפרסום של פייסבוק
כמו לכל פלטפורמה, גם לפייסבוק יש מדיניות פרסום מאוד מסודרת.
מדיניות הפרסום כוללת התייחסות לנישות מגוונות שנחשבות בעייתיות יותר מאחרות, כמו: דימוי גוף, פוליטיקה, סחר בלתי חוקי, פייק ניוז, אלכוהול, מוצרים ושירותים רפואיים, הימורים, דייטינג ויש אפילו הנחיות לגבי נראות הקריאייטיב – מודעות מהבהבות, גוף חשוף וכדומה.
כדי להימנע ממצב של חסימת חשבון פייסבוק, יש להישמע לכללים בקנאות.
מדיניות הפרסום מחולקת לנושאים ותתי נושאים והיא ארוכה ודי מייגעת, אבל למי שרוצה לפרסם באופן רציף ולהקטין את הסיכוי להיחסם הן ברמת חשבון המודעות והן ברמת הנכסים האחרים בחשבון – הקריאה והיישום של מדיניות זו היא קריטית.
למדיניות הפרסום המלאה של פייסבוק הקליקו כאן
ביזנס מנג’ר מאומת ושיוך נכסים:
ביזנס מנג’ר הוא כלי בתוך פייסבוק שמאפשר למפרסמים לאגד נכסים דיגיטליים ולתת הרשאות ברמות שונות לנכסים אלה לפי צורך ודרישה. בהקשר של הפוסט הנוכחי, פתיחה של ביזנס מנג’ר באופן מסודר תהווה צעד משמעותי מאוד במניעה של חסימות חשבון פרסום ו/או דף עסקי.
למה צריך ביזנס מנג’ר?
- הוא פותח אפשרויות פרסום נוספות שלא קיימות בחשבון מודעות שאינו מחובר לביזנס מנג’ר, כמו למשל העלאת קהלים לפי רשימה;
- מאפשר מתן הרשאות משתנות למשתמשים בדרגות שליטה שונות.
- מבצע חיבור וסינכרוניזציה בין כל הנכסים הדיגיטליים של המותג (חשבון מודעות, דף עסקי, פיקסל, אפליקציה, דומיין, דף אינסטגרם ועוד).
- מצמצם משמעותית את האפשרות לחסימה של אחד או יותר מהנכסים הדיגיטליים תחת אותו עסק ומאפשר פעילות קידום רציפה ותקינה ככל האפשר, כולל חסימת חשבון פייסבוק.
איך מצמצמים את הסיכון לחסימה באמצעות ביזנס מנג’ר?
הקימו ביזנס מנג’ר מתוך הפרופיל של בעל העסק (לא מתוך הפרופיל של סוכנות הקידום),
שייכו אליו את הנכסים הדיגיטליים ואמתו את הדומיין ואת הביזנס באמצעות העלאת מסמכים מתאימים.
למדריך המפורט שכתבתי להקמת ביזנס מנג’ר ושיוך נכסים, הקליקו כאן
תרצו שנבצע את כל התהליך עבורכם? השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם.
איכות החשבון והמודעות:
פייסבוק סורקת חשבונות גם באופן אקראי ובודקת את תקינותם בהתאם למדיניות הפרסום.
כחלק מסריקה זו, המערכת גם סורקת מודעות עבר שהסתיימו ובודקת אם גם הן צייתו למדיניות הפרסום שלה. אם אחת או יותר ממודעות העבר שלהם עברו על מדיניות הפרסום, יש סיכוי שתקבלו התראה על כך
ו/או שחשבונכם ייחסם, גם אם המודעות הרצות ברגעים אלה עומדות בכל הפרמטרים של מדיניות הפרסום.
מה עושים?
היכנסו מדי פעם לחשבון המודעות – איכות החשבון ובדקו התראות על מודעות קודמות שלגביהם קיבלתם הערות ממערכת הפרסום. בדקו מה בדיוק לא היה בסדר ותקנו את הליקויים.
דגשים להרכב ונראות דף הנחיתה אליו אתם מפנים:
גם תוכן ונראות דף הנחיתה אליו אתם מפנים בקמפיינים קיימים / שהסתיימו, קובעים משמעותית האם יש סיכוי לחסימה. לכן כדאי להקדים תרופה למכה ולבצע בדיקה מקיפה של כל דפי הנחיתה שהפניתם ושאתם מפנים אליהם כרגע.
חלק מהפרמטרים שעליכם לבדוק הם:
- דף הנחיתה חייב להציג את השירות/מוצר שאתם מציעים בצורה ברורה וישירה.
- הלימה מוחלטת בין המוצר/שירות שבמודעה לבין ההצגה שלו בדף הנחיתה.
- הלינק אליו מפנה המודעה לא יכול להפנות אל URL בתוך פייסבוק.
- הקפידו לא להשתמש בשירותי קיצור לינקים כמו BITLY ודומיו.
- דף הנחיתה חייב לגלם בתוכו התאמה מרבית לקהל היעד אליו אתם מכוונים במודעה.
קריאייטיב של המודעות עצמן:
גם כאן יש מה לעשות וממה להיזהר כדי למזער את הסיכויים לחסימה:
- הימנעו ממניפולציות טקסט שאמורות לעקוף מגבלות שיכולות להרים דגל בסריקה של המודעה,
למשל: רצוי לא לכתוב את המילה “קורונה”. יש כאלה שכותבים “קור*נה” כדי לנסות “לעבוד” על האלגוריתם. עדיף שלא לעשות את זה, כי המערכת תעלה על זה במוקדם או במאוחר. - ללא מודעות המכילות מאפיינים אישיים של הגולשים: גיל, דת, מגדר, השתייכות אתנית, משקל, גובה, השתייכות פוליטית, מצב רפואי וכדומה.
- מודעות המכילות קידום הלוואות לטווח קצר, שיווק רשתי, קליק בייטס (כותרות פרובוקטיביות ש”מנפחות” את מה שכתוב בפועל בדף הנחיתה / כתבה אליה הן מפנות), קוסמטיקה ועוד.
כבר נחסמתם?
אם החסימה לא סופית, בדקו אם הסיבה היא עניין פיננסי. לרוב זה תשלום שצריך להסדיר ואז החסימה נפתחת די מהר.
אם כבר נחסמתם באופן סופי, יש כמה פעולות שניתן לעשות כדי לנסות להחזיר את החשבון לחיים, כולל פניה לפייסבוק (בהצלחה עם זה), אבל בדרך כלל, כשהחסימה סופית – זה לא רלוונטי ועדיף לפתוח חשבון מפרסם חדש.
על מה להקפיד כשעושים את זה:
- לא לפתוח את החשבון מפרופיל שהיה אדמין/מנהל בחשבון שנחסם. אתם תיחסמו שוב ומהר.
- לאחר הפתיחה, לא לצרף לניהול של החדשים את הפרופילים שניהלו את הביזנס / חשבון מודעות/ דף עסקי הישנים. זה ירים דגל לפייסבוק ואתם תיחסמו שוב, עוד לפני שהעליתם מודעה אחת או קצת יותר מאוחר.
- לא להשתמש באותו כרטיס אשראי ששימש עבור חשבון המודעות הקודם. כן – להוציא כרטיס אשראי חדש לגמרי ולשלם ממנו.
- בכלל, אם נחסמתם סופית, עדיף להשתמש בביזנס מנג’ר של אדם אחר (בן/בת זוג, חבר/ה קרוב/ה), לאמת אותו (ראו סעיף 2) ולהתחיל לעבוד איתו.
ערעור על חסימה בפייסבוק:
בדרך כלל יש להגיש ערעור רק אם בדקנו את חשבון המודעות באופן הרמטי ואנחנו בטוחים במיליון אחוז שאין בעיה, או שכל הבעיות והליקויים תוקנו. הגשת ערעור כשיש עדיין בעיות בחשבון תוביל כמעט באופן ודאי לחסימת החשבון.
אז כדאי מאוד להיזהר עם האופציה הזאת, כי אם הערעור שלנו לא התקבל, החשבון ייחסם לצמיתות ונצטרך לפתוח חשבון חדש מפרופיל חדש או יותר עדיף – מפרופיל של מישהו אחר שאין לו היסטוריה של חסימות.
לטיפול בביזנס מנג’ר שלכם או לסקירה מסודרת של מנהל המודעות שלכם – הקליקו כאן לשיחה